close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

על פרחים ומשמעותם – מתנות לחיילים

מערכת שורשו טבת, תשפא21/12/2020

מתנת פרחים יכולה להיות אקראית: בחירת זר שהיה יפה בעיני בחנות, אולם גם יכולה להיות כזו שבאה להעביר מסר מסוים מאד

תגיות:
bright-christmas-presents-composition_1220-1769
צילום: freepik
לאורך ההיסטוריה פרחים קיבלו משמעויות רבות ושונות. לכל פרח משמעות משלו, לכל צבע – משמעויות שונות. מתנת פרחים יכולה להיות אקראית: בחירת זר שהיה יפה בעיני בחנות, אולם גם יכולה להיות כזו שבאה להעביר מסר מסוים מאד. מי שמדבר בשפת הפרחים חשוב לו לבחור לא רק בזר היפה ביותר אלא בזר המדויק שמעביר את הרעיון שעומד מאחורי המתנה. נהוג אמנם לחשוב על מתנה של פרחים ככזו אשר קונים בחנות הפרחים אולם פרחים ניתן למצוא גם בקונוטציות אחרות, על מתנות אחרות דווקא כאשר מחליטים לתת מתנה בר קיימה, כזו שמשך החיים שלה ארוך יותר, כזו שכוללת הדפס של פרחים, לדוגמה – חושב במיוחד
bright-christmas-presents-composition_1220-1769
צילום: freepik
להקפיד ולבחור את הפרח הנכון ביותר, כי גם אחרי שבועיים הפרח יישאר. וגם אם משמעות הפרח אינה ידועה כלל למקבל בזמן הנתינה, למשל אם המתנה ניתנה כמתנה למתגייס יום לפני הגיוס אבל נשארת איתו גם הרבה אחרי הגיוס, נשארת ונותנת לו שפע זמן לבדוק מה משמעות הפרחים שניתנו לו כמתנה מודפסת.

מתנות לחיילים – ורדים של אהבה, ולא רק
אומרים שכל ורד הוא ורד הוא ורד הוא ורד, אבל בשפת הפרחים, הצבעים השונים של הוורדים מקנים למתנה משמעות שונה לחלוטין. ורד אדום הוא ורד של אהבה ומתאים כהדפסה על מתנה מידי בן או בת זוג עם מחויבות ורגשות עמוקים. אם מדובר במתנה למתגייס מבן או בת זוג, אבל הזוגיות היא רק בראשית דרכה ועדיין בתולית, ייתכן שוורד לבן יעשה את העבודה טוב יותר. אם בני הזוג יישארו יחדיו עד לאחר השחרור אולי מתנה זהה עם הדפסה של וורד אדום תעביר את המסר בצורה משכנעת.
גם אם מדובר בידידות בלבד, כזו בין חברים טובים, אחים לנפש אבל לא זוגיות – וורדים אינם בהכרח מחוץ לתמונה. וורדים צהובים מעבירים בדיוק את המסר הזה – ידידות אמיצה. מנגד ישנם הוורדים הכתומים שמה שהם משדרים זה בדיוק את ההיפך – תשוקה ומשיכה ומתאימים במיוחד לתקופות החיזור. וורדים ירוקים, כן יש גם כאלו, מסמלים הרמוניה, שלווה ושלום – איחולים לדרך צלחה, שגשוג ובריאות וכמו הצבע הירוק מתאימים במיוחד כהדפס על מתנה למתגייס.

מה שלא תעשו, השתדלו להימנע ממתן הדפס ורד שחור למתגייס. וורדים שחורים מסמלים מוות ופרידה.

לא חייבים להדפיס וורד בודד, אפשר לבחור במגוון וורדים וליצור זר של איחולים ורגשות מודפס שיישאר עם המתגייס לאורך זמן. אם בוחרים בכל זאת בצבע אחד, כדאי לשים לב שיש משמעות גם למספר הוורדים המודפסים: וורד אדום אחד משמעו " אני אוהב/ת אותך", שניים משמעם "בוא ונהיה ביחד", שניים עשרה מדברים כבר על חתונה, ועשרים וארבע פשוט אומרים – אני שלך.

מתנה למתגייס – ציפור גן עדן, יש למה לצפות
וורדים מכסים מגוון רחב של רגשות, אבל הם לחלוטין אינם האפשרות היחידה בחנות הפרחים או בבית ההדפסה. ציפור גן עדן לדוגמה מסמלת שמחת חיים, ציפייה, התרגשות וגם משהו שהוא גדול מהחיים. בדיוק כפי שהצבא נדמה למתגייסים רבים. כאשר נותנים מתנה למתגייס עליה מודפס פרח ציפור גן עדן למעשה אומרים לו – אנחנו איתך ומבינים איך אתה מרגיש ברגע הזה בחיים. מקווים שהחוויה תהיה מוצלחת ושמחה ומתרגשים איתך לקראת יום הגיוס הקרב ובא.

הדפסה של פרח ציפור גן עדן תהיה מוצלחת לא פחות גם בתור מתנה לשחרור. אם למשל רוצים לתת משהו קטן לקראת שחרור, מתנה למפקד, משהו שיהיה אישי אבל בלי להכנס לתחום האפור שעלול להתפרש כחיזור – הדפסת פרח ציפור גן עדן היא אידיאלית.

לחזק את הקיים – שושן צחור
נהוג להניח כי שושן צחור משלב את השילוב בין תמימות וטוהרה. רגע לפני הגיוס והיציאה לעולם הרחב, מי שרוצה לשמר את שלב תמימות הנעורים, יכול לבחור להעניק מתנה עם הדפסה של פרח שושן צחור. משמעות הפרחים הופכת אותן אידיאליות לקישוט טקסי חתונה אולם אם הן ניתנות בקונטקסט של גיוס מתקרב ובא המשמעות הופכת למעשה להיות נוסטלגית – תישאר/י כמו שאת/ה ואל תיתן/י למציאות לשנות אותך.

לא רק לוורדים יש משמעות שונה בהתאם לצבע – גם לציפורנים
ציפורן, כמו ורד, אינו פרח שיכול להיחשב ניטרלי. במקומות רבים בעולם יש לציפורנים משמעויות שקשה עד בלתי ניתן להתעלם מהן. בצרפת מקובל לא לתת אותם כלל כמתנה כיוון שהם הפרחים המקובלים בלוויות. בסין, לעומת זאת, ציפורנים הם הפרחים המקשטים חתונות. לציפורן יש היסטוריה ארוכה של מחאה: בפורטוגל ציפורנים אדומות בוהקות סימנו את תום משטרו של העריץ נובו ואפילו הכתירו את תקופה בשם מהפכת הציפורנים ואילו בהולנד בתקופת מלחמת העולם השנייה, ציפורן בדש היוותה סמל של מחאה כנגד המשטר הנאצי, מחאה אותה החל הנסיך ברנרד. באוסטריה, איטליה, סרביה וקרואטיה הציפורנים מסמלים את קולם של הפועלים וסוציאליזם.

לציפורנים משמעות שאינה רק חברתית. בקוריאה, לדוגמה, ציפורנים מסמלים את הקשר בין הורים וילדים – ולא רק שם, גם בארה"ב וקנדה נהוג לתת ציפורנים ביום האם. על פי אגדות נוצריות, הציפורנים הופיעו לראשונה על כדור הארץ עם דמעותיה של מרי הבתולה כאשר ישו עלך לאורך הויה דה-לה- רוזה עם הצלב על גבו. מאז, ציפורנים ורודות נוהגות לסמל אהבת אם תמידית, לא נגמרת.

לפרח הציפורן, מודפס או טרי משמעויות רבות ועמוקות אבל כדאי גם להיזהר. ציפורן מפוספסת משמעה סירוב וצהובה לעתים אומרת דחייה או אכזבה. בציפורנים המשמעות יכולה להשתנות אך עומק הרגש הנלווה הוא תמיד עמוק. ציפורן ורודה יכולה לסמן אהבה עמוקה לא נגמרת אבל יכולה גם לסמל "אני לעולם לא אשכח אותך", כמו בצרפת, שם אהבה ועצב אינסופיים יכולים להתחלף.

מתנה למתגייס – צרור נרקיסים להתחלות חדשות
פרח הנרקיס מסמן יופי ואבירות, אך גם אהבה חד צדדית, ובעוד נרקיס בודד יכול להיחשב כקללה, צרור נרקיסים מסמלים שמחה, התחלה חדשה ואושר. פרח הנרקיס נקרא על שם אגדה יוונית עתיקה. נרקיס, בן של אלה ונימפה היה עלם יפה תואר ויהיר מאד. הנימפה אקו התאהבה בו אך כיוון שהייתה תחת קללה לא יכלה לדבר בקולה אלא רק לחזור על מילותיו. שיח החרשים הביא אותה למסקנה כי נרקיס מאוהב גם בה והיא יצאה ממחבואה רק להידחות על ידו. שבורת לב הלכה אקו להתבודד בין ההרים ואילו נמסיס הטילה קללה על הבחור היהיר להתאהב בעצמו. כשהלך לנהר לשתות ראה את בבואתו נשקפת אליו מן הנהר והתאהב בה. מפחד שבבואתו תעלם הוא מיאן לשתות ולבסוף מת מצמא. במקום בו עמד צמח פרח הנרקיס. פרח הנרקיס כשהוא לעצמו מסמל את כל מה שרע באגדה – יהירות ויופי, קללה ומזל רע. כאשר צרור נרקיסים מגיע יחדיו הלבד של הקללה מתבטל והשמחה והיופי ממלאים את המשמעות של המתנה.

פרח הקמומיל – סבלנות לאור קשיים
איחול כנה במיוחד אותו ניתן לתת כהדפס על מתנה למתגייס היא זו של פרח הקמומיל המסמל סבלנות בהתגברות על קשיים, איחול ותכונה אשר המתגייס קרוב לוודאי יצטרך לעשות בה שימוש בשירותו.

מתנות לחיילים שהן פרחים הן לאו דווקא מתנות טובות: פרחים מתכלים וקשה לקחת אותם איתך לבסיס, אולם הדפס של פרחים על מתנה קטנה ושימושית היא מתנה אידיאלית למתגייס ולחיילים בכלל, כל מה שנותר הוא לבחור את ההדפס הנכון כך שישקף בדיוק את מה שרציתם לאחל או להגיד לחייל.

בשיתוף UniCow האתר המוביל בישראל למתנות לחיילים
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה